A Vári Emil Általános Iskola 1.a osztályában sikeresen lezajlott a Varázsvár műhely újabb foglalkozása, amely során a gyerekek játékos és élményalapú tanulási módszerekre építve ismerkedtek meg a természettudomány világával.




A kidolgozott kísérletek alapját a Kisvárdai Bessenyei György Gimnáziumban működő Varázsvár műhelyben szerzett tapasztalatok adják. A középiskola pedagógusai (dr. Konczné dr. Jámbrik Katalin, Tóth-Gál Zsuzsanna Napsugár, dr. Koncz Gábor) által fejlesztett taneszköz a Varázsdoboz, amely tucatnyi kísérlet leírását tartalmazza és teszi lehetővé a Nat 2020 által megfogalmazott irányelv megvalósítását, miszerint: „A természettudományos gondolkodás megalapozása az alapfokú képzés első szakaszában a magyar nyelv és irodalom tanulási területének tudásbővítést és olvasásfejlődést segítő olvasmányaiba (1–2. évfolyam) ágyazva kezdődik…




Taneszközünk és projektünk egyszerű, hétköznapi anyagok felhasználásával teszi lehetővé a kísérletezést és az aktív felfedezést már alsó tagozatban is. A foglalkozások célja az, hogy a tanulók saját élményeiken keresztül, egy történetbe ágyazva fedezzék fel a természet törvényszerűségeit, miközben fejlődik kíváncsiságuk, kreativitásuk és problémamegoldó képességük.
A gyerekek nemcsak megfigyelőként, hanem aktív résztvevőként kapcsolódtak be a tevékenységekbe Vécsiné Kótis Eleonóra tanítóval: a kísérletezés közben az ősz volt a téma, sokat kérdeztek, jelenségeket figyeltek meg és játszottak. A diákok lelkesedése és aktív részvétele igazolta: a Varázsdoboz nem csupán tanulást, hanem valódi élményt nyújt számukra. A foglalkozás jó alapot teremtett ahhoz, hogy a gyerekek a későbbiekben is nyitottan, örömmel forduljanak a tudományok felé. A Varázsdoboz hamarosan az ország több intézményébe eljuthat és rendelhetővé válik a taneszközök listájáról.